maandag 1 juli 2013

Dag 4 01/07, Bonita Springs/Ft.Myers Coconut island en zwembad.

Weer vroeg wakker. Een kwartiertje later dan gisteren. Deze keer was het 04:28. Alleen heb ik daarna niet meer geslapen en gisteren wel. Ik maak dan van de gelegenheid gebruik om het verslag af te maken, daar was ik gisteren halverwege mee gestopt. Rond half 7 worden de andere wakker en gaat Femmy weer een uurtje ''fietsen''. Als ze dan terug komt ga ik meteen op pad naar de Publix om ontbijt te halen.
 



Ik haal lekker Cuban bread, kalkoen, kaas, etc. Dat eten we lekker op en nadat we wat spullen hebben ingepakt gaan we naar beneden. We gaan namelijk naar het prive eiland van het hotel. De shuttlebus naar het haventje is al weg(te vroeg gegaan) dus we lopen het stukje wel even. Het is nu half 10 en de boot gaat pas om kwart over 10. Via het 2e zwembad en een moeras looppad komen we bij het haventje aan.









Het is al druk. Ik hoop dat iedereen mee kan. Dan komt de kapitein en zegt dat er max. 49 mensen mee kunnen. Helaas kan er 1 gezin niet mee en die druipen teleurgesteld af. Die zullen een uurtje moeten wachten.
Het bootritje duurt maar 10 minuten en dan komen we op het onbewoond eilandje aan. Helaas geen dolfijnen gezien terwijl dat wel vaak het geval is. Er liep wel een beestje over de vloer. Iedereen bang voor spinnen maar ik zie dat het een krabbetje is, wie komt er nou uit Florida gij of ik?;)






 De panorama even aanklikken voor het beste resultaat.


We zien nog meer krabbetjes lopen. Na een wandelingetje kunnen we op het strand bedjes uit zoeken, goed toeven hier! We zwemmen voornamelijk in de zee en liggen wat uit te rusten op de bedjes. De zee is ruw en donkere wolken pakken zich samen. Paraplu's gaan ervandoor als Mary Poppins(aldus een lifeguard). Een vrouw verliest haar bril met inscriptie in de zee. Twister is coming! We blijven hier ongeveer van 10:30 tot 12:15.  En dan maken we ons uit de voeten want  het word menens.
Een serie foto's nu.




 Waar komt Savannah nou mee aan lopen? De krab met de gulden scharen?

 Een nest van een vogel of een slang?







In de titel van de filmpjes staat het trouwens andersom maar het eerste filmpje is echt de heenweg en het 2de de terugweg.






Als we dan weer in het haventje zijn snel schuilen voor de regen. We wachten even op de shuttle maar als het dan weer droog is gaan we gewoon te voet. We gaan lunchen op de kamer want we hebben nog over van vanmorgen.




We blijven dan even zo'n 1,5 uur relaxen op de kamer en Femmy slaapt zelfs nog wat. Savannah en ik gaan dan alvast naar het zwembad en de andere 2 komen later. Maar eerst weer even naar de hondjes toe.






We komen hagedisjes tegen en zelfs een klein kikkertje. Bij het zwembad kunnen we een liedje van Blof zingen: Het zwembad is verlaten want er is nog maar 1 gast. De zon is weer tevoorschijn gekomen. Dit water is trouwens ijskoud tegenover het water van eergisteren in het hoofdzwembad, dat water was vies heet;)




Filmpje:

We gaan vast naar het grote zwembad en Timber en Femmy zijn er snel. Lekker een pilske gehaald. Dan begint het toch weer te regenen en dus weer snel naar binnen.


We frissen ons op en ik heb een restaurantje gevonden die we allemaal wel lekker vinden denk ik. Femmy weet alleen nog niet welk restaurant. Het word de Stir crazy Asian grill in de coconut mall. Onbekend maar ze schijnen toch een aantal andere vestigingen te hebben. Ze hebben allemaal Aziatische dingen en we nemen vooraf een Ahi Tuna. Ja zij ook hebben  dat. En die smaakt echt goed, misschien nog wel beter dan die bij de Outback!





Als hoofdgerecht neem ik de Miso zalm met wasabispinazie en shirtake met gebakken rijst. Femmy neemt de scallops met rijst en de kinderen rijst met kip.



 Echt lekker, we eten bijna ons bord er bij op. Zelden zo goed gegeten in Amerika. Jammer genoeg zitten ze niet in Orlando. Ze hebben 9 vestigingen waarvan er 2 in Florida zitten. Deze en dan 1 in Boca Raton. We zijn wel bevooroordeeld omdat we Japanfan zijn maar ok.
We toppen het af met een ijsje, nou ja ijsje? Beoordeel zelf maar. Weer voor niks baantjes getrokken vanmiddag in het zwembad!


We rekenen af en lopen nog wat rond in deze openluchtmall. Ik kijk nog ff in de Champs sports maar vind niets. 1 Mooi shirt van de Miami Heat maar helaas niet in mijn maat. Verder gaan we nog kijken bij Party City. Een feestwinkel zeg maar. Timber en Savannah kiezen allebei wat kleinigheidjes uit en dan is het alweer tijd om terug te gaan. Ik koop weer wat bier in het winkeltje en de kinderen gaan slapen. Femmy maakt het met een boek ook niet laat en ik ga weer in de douche en typ het verslag! Morgen gaan we het hotel verlaten en gaan we naar de villa!

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk zo'n prive eilandje bij het hotel. Alleen jammer van de regenbui.
    Dat eten ziet er idd heerlijk uit zeg. Kan me voorstellen dat je daar je vingers bij opeet.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben het goed gehad op het strand ondanks de donkere wolken op hert laatst;)

      Verwijderen
  2. Geweldig zeg zo'n strand bij het hotel, wat jammer dat het weer niet meewerkt.
    Het restaurant en het eten zien er goed uit zeg, ik heb even op hun site gekeken. Jammer dat ze nog niet in Orlando zitten.
    Succes met verkassen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het eiland was geweldig;) En het eten ook, ik hoop dat ie naar Orlando komt,

      Verwijderen
  3. Lekkere dag zeg. Dat zwembad ziet er mooi uit hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaaaa !!! Is echt een zwartwitte Newfoundlander, net als wij thuis hebben. Die zwarte lijkt geen Newfoundlander ... ? En leuk hè, dat privé eilandje. En wat een noodweer !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dus toch een Newfoundlander;) Ja het eilandje was fijn, gelukkig brak het noodweer uit toen we al een tijdje op het strand waren geweest.

    BeantwoordenVerwijderen