woensdag 3 juli 2013

Dag 5 02/07 Bonita Springs/Ft.Myers--->Busch Gardens--->Kissimmee.

Om 6 uur wakker deze morgen. Rond een uur of 7 is iedereen wakker. Aangezien de supertarget en Publix pas om 8 uur open gaan rijd ik naar de Walmart. Is wel zo'n 20 km hiervandaan maar het is beter dan t ot 8 uur wachten aangezien het nu 7 uur is. Na een minuut of 20 loop ik de Walmart binnen. Allereerst op zoek naar een koelbox, het liefst niet te duur. Ik zie alleen maar redelijk prijzige voorbij komen. De goedkoopste is 18 Dollar. Waar zijn nu die wegwerp schuimdingen? Nou ja dan maar eerst brood scoren. En nog wat mini blikjes Pepsi. Echt fijn die kleine blikjes, dan hoef je tenminste niet meteen een grote te pakken. Ik koop ook meteen wat aardbeien. Dan neem ik toch maar de koelbox van 18 Dollar. Je moet toch wat he(als Vredesteinband;)) Maar dan zie ik opeens bij de kassa's de goedkope van 2,98 staan. Inladen die hap en de ander terugzetten. Ik neem dan kassa 3 van 30. Snel terug naar het hotel. Ik ontbijt licht want heb niet zo'n honger. Oh ja nog wat fijns aan deze kamer. s'Nachts is het natuurlijk donker maar als je naar de wc moet gaan er vanzelf lampjes branden onder de kast en in de badkamer, je moet er maar op komen!!

We pakken de koffers en checken uit. We hebben het goed gehad in dit hotel maar nu gaan we verder! We gaan vandaag eerst even naar Busch Gardens voordat we naar Orlando gaan. Later deze vakantie gaan we nog een keer met Martijn naar Busch Gardens. Maar we hebben na een uurtje eerst een tussenstop bij de Ellenton Premium outlets. We weten wat we willen dus ik ga bij naar de Nike store en kies nieuwe Nikes uit, mooi he;) Omgerekend maar iets van 55 euro, daar krijg je ze bij ons niet voor!








Ik koop ook nog 6 paar sokken. Ik ga dan alleen naar van Heusen en koop daar een shirt en Femmy gaat naar Carter's en koopt daar een knuffel voor Timber en een pakje voor Savannah. Aangezien ik niet veel heb ontbeten haal ik een bordje nasi met kip terriyaki in de foodcourt. Voor de rest neem ik mini donuts mee en voor Savannah 2 spring rolls. Lunchen doen we dus in de auto! Onderweg moet Timber plassen. We doen ons best om een parkeerplaats te vinden en ja hoor gelukt. Timber kan naar de wc en dat scheelt ons weer een natte broek! Alleen jammer dat ie dan in een plas water valt, waardoor we alsnog zijn broek kunnen verwisselen;( Kreun , AARGH.

 Een half uurtje later zijn we in Tampa bij Busch Gardens. Het is rustig op de parkeerplaats. Zelfs rustiger dan ooit in het naseizoen. 15 Dollar parkeergeld maar wel een trammetje naar de ingang. Tenminste, als ik de kaartjes niet in de auto had laten liggen. Nou ja kaartjes, het zijn uitgeprinte tickets die we binnen moeten omwisselen. Als ik dan weer terug ben bij het trammetje zie ik dat we een paspoort nodig hebben voor indentificatie, potver....
Kan ik weer terug. Nou ja, heb ik mijn beweging weer gehad voor vandaag. Deze keer trek ik een sprintje.



Met het trammetje zijn we zo bij de ingang waar we onze tickets ophalen. We krijgen die van Martijn meteen mee. Das fijn dan hoeft ie dat zelf niet te doen vandeweek. We zien dat de show Iceploration zo begint. Die willen we wel zien. Via de krokodillen zijn we snel bij het theater. Het is een soort ijsdans/acrobaten show met mooie muziek. Erg mooi allemaal!





Een filmpje ervan:






Na de show zien we bij de uitgang de nieuwe achtbaan Cheetah Hunt, wat een prachtig bouwwerk is het toch ook. Een mooi dierenverblijf hebben ze ook gemaakt. Als ik in de rij sta sluit de achtbaan vanwege dreigend onweer, grrr. Maar gelukkig mogen we weer naar binnen als het 5 minuten later loos alarm blijkt te zijn. Ik zit er in 5 minuten in en wat een topbaan is dit!




Je krijgt 3 keer een launch, nou ja kijk zelf maar  op het filmpje hoe ik het meegemaakt heb:

 Dat is de enige achtbaan die ik nog moest in dit park want de overige heb ik al eens gedaan. Timber wil naar de apen wie zijn wij om niet aan die vraag te voldoen?:) We volgen een looppad door een mooi tropisch apenverblijf.




We bezoeken ook nog een vleermuizengrot en diverse reptielverblijven. Er word dan omgeroepen dat de attracties tot nader order worden gesloten vanwege dreigend onweer. We gaan wel even ''schuilen'' in de Desert Grill en drinken er wat. Recht voor onze neus word de nieuwe attractie van volgend jaar gebouwd. Een droptower waarbij je met je gezicht omlaag 100 meter omlaag valt!






Als het dan weer droger is lopen we via de tijgers naar Smokehouse grill voor het avond eten. Ik neem spare ribs, Femmy friet met kip en de kinderen eten wat nuggets en toetje. Het smaakt echt lekker zeg! De kinderen kiezen een kadootje uit wat ze weer betalen van hun zakgeld.



We willen zo wel gaan maar eerst nog even naar Sesame street want Savannah wil graag in de Elmo achtbaan(wat eigenlijk de Supergrovert achtbaan is, nu ben ik hierrrrrr en nu ben ik daarrrrrr). We hebben ook een mooi zicht op Sheikra. De attracties doen het trouwens weer.




Femmy en Timber gaan natuurlijk mee! Verder doen we hier nog de babyboomstammetjes, en wat draaimolens.


Nog een filmpje!:

 

We houden het voor vandaag voor gezien. Na de tank volgegooid te hebben rijden we in een uurtje naar Orlando,Kissimmee. We hoeven nergens in te checken alleen even registreren bij de ingang. We zien nog niet veel van deze prachtige villawijk vanwege de duisternis maar dat komt nog wel. We treffen een mooie villa aan en natuurlijk moet er meteen gezwommen worden. Het water is echt lekker warm! Ik rijd dan nog even naar de Publix voor wat boodschappen zoals drinken en sushi voor Femmy. En zo gaan we onze eerst nacht in de villa in.



17 opmerkingen:

  1. Dat was weer een superdag! Jammer van het weer, maar ik heb gelezen dat het eind in zicht is en mooi weer op komst is!
    Veel plezier in de villa vandaag en laat maar komen die foto's!
    Gr Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Qua weer gaat het op zich wel goed, lekkere temperatuur en niet te heet. En we kunnen genoeg doen tussen de buien door.

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijke dag! Leuk al die foto's van Bush Gardens, wij gaan er dit jaar voor het eerst naar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dag alweer!
    We zijn benieuwd naar de villa! Veel foto's graag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bush Gardens blijft toch een gaaf park. De combinatie "dierentuin" met 8 banen is ideaal, zeker als je met pubers gaat. De voorkant van de villa belooft veel goeds, hopelijk is dat ook zo. Heel veel plezier nog verder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Ja Busch Gardens is echt leuk en de villa is heel mooi!

      Verwijderen
  5. Wat kan je veel doen in een vakantiedag :-) ziet er goed uit. En de villa ook! Have fun

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie halen echt alles uit een dag zeg, geweldig dat de kinderen alles zo leuk vinden. Heel veel plezier in de villa.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En wij zijn gisteren ook in Busch geweest ;-) ! Heerlijke dag; wel wat noodweer gehad zo tussendoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben in Orlando voor de verandering een droog dagje(zondag)gehad en vandaag op maandag trouwens ook;)

      Verwijderen
  8. Leuke foto's van Bush Garden. Geeft ons alvast een goede indruk voor overmorgen.
    Helaas gaan wij onze villa in Davenport morgen weer verlaten en rijden we door naar Clearwater Beach, maar natuurlijk eerst langs Bush Gardens ;-)

    Super leuke dag voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Clearwater Beach is ook heel mooi. Veel plezier in Busch Gardens!

      Verwijderen